pondělí 25. června 2012

Motivace

Již pěknou řádku let se snažím každé letní prázdniny řádně využít a to jak pracovně, tak aktivním odpočinkem. Při výběru práce (brigády) jsem vždy dbal nejen na finanční ohodnocení, ale i na přínos pro mě do budoucna. Vždy pro mě bylo velmi přínosné pohybovat se v kolektivu zkušenějších lidí. Je pro mě obrovskou motivací snažit se v takovém kolektivu nezapadnout a být dobrý (snad podle hesla "Dohnat a předehnat!" :-)). V tomto ohledu otevírá studium na vysoké škole velké možnosti a to především v rámci pracovních stáží na katedrách napříč celou fakultou. Přeci právě ve výzkumných týmech na jednotlivých katedrách musí být takovýchto kolektivů velmi mnoho. Dále předpokládám, že se v rámci takového týmu dostanu k zajímavým problémům, které je potřeba vyřešit.

Jelikož studuji na Kybernetice a robotice obor Systémy a řízení, kterýžto spadá pod Katedru řídící techniky, byla by letní stáž na této katedře logickou volbou. Samozřejmě mě k tomuto kroku nevedl jen tento banální důvod. Končím druhý ročník, těžko mohu hodnotit kvalitu či výsledky jednotlivých kateder, přesto však na mne zapůsobila Katedra řídící techniky zdaleka nejvíce a to nejen velmi zajímavým výzkumem a jeho výsledky, ale i stylem výuky a náročností předmětů, které pod tuto katedru spadají. Právě podle oněch předmětů jsem předpokládal, že stáž na této katedře na mě sice bude klást vyšší nároky, ale za to mi nabídne o to více zkušeností a znalostí. Navíc vzhledem k tomu, že řízení je obecně interdisciplinární oblast, určitě si rozšířím vědomosti i do dalších oborů. 

Na katedře působí více výzkumných oddělení. Osobně mě nejvíce zaujalo Oddělení pokročilých algoritmů pro řízení a komunikace (AA4CC) . Mají velmi mnoho zajímavých výzkumných aktivit, z nichž mně byla nejbližší ta, zabývající se inerciálně stabilizovanou kamerovou hlavicí. Snad protože se v tomto projektu setkává robotika, mikroprocesorová technika a řízení, což jsou všechno oblasti, které mě velmi zajímají, a velmi rád si v nich rozšířím rozhledy.

Po domluvě s vedoucím tohoto projektu Ing. Zdeňkem Hurákem, Ph.D. a dalšími členy týmu mi byla nabídnuta práce na inerciální jednotce, která sleduje polohu a natočení základny kamerové hlavice, tedy v podstatě polohu a natočení nosného objektu, na kterém je hlavice přimontovaná. První fáze spočívá v nalezení, otestování a proměření menší verze gyra než je momentálně v jednotce použita. Gyro je označení, které se vžilo pro elektronický gyroskop. Důvodem hledání menší verze gyra je především snaha o miniaturizaci samotné jednotky. Vzhledem k tomu, že aktuální veze gyro senzoru má v sobě integrován i magnetometr a akcelerometr, bude nutné najít adekvátní náhrada i za ně. Cíl další fáze je zatím otevřený.

Žádné komentáře:

Okomentovat